A lakáshirdetési oldalak felelőssége 

lakáshirdetési oldal ingatlan hirdetés ingatlan marketing lakáspiac ingatlanpiac 2018 Magyarország Ingatlanműhely

A lakáspiacon, a lakáshirdetések és az adásvételek világában szokás az ingatlanközvetítőket a szükséges rossznak látni. Ha ők nem lennének, mennyire jobb lenne minden - mondogatja a lakáspiac. Ingatlanosok kíméljenek története minden lakásvásárlónak és eladónak, bérlőnek és bérbeadónak van. Azzal szoktak védekezni, hogy találkoztak jó ingatlanossal is, de egyébként a többségük semmire sem jó.

Az az érdekes ebben a jelenségben, hogy még maguk az ingatlanosok is így gondolják. Arról beszélgetnek egymás között, nyalogatva a sebeiket, hogy a szakma fel van hígulva. 80-90 %-a az ingatlanközvetítőknek nem kellene, hogy dolgozzanak, a maradék 10-20 % jó ingatlanos meg szenved a kóklerektől.

Ez körülbelül összecseng a vevők-eladók és bérlők-bérbeadók tapasztalataival is. Az az érdekes, hogy a hirdetési oldalakat, magát az online lakáspiacot nem igazán hibáztatja senki semmiért. Ha ott valami nem jó, nem működik, azért is az ingatlanosok a hibásak.

Mondjuk ki bátran: az ingatlanközvetítők a lakáspiac bűnbakjai. Rájuk lehet húzni a vizeslepedőt és bennük lehet látni és láttatni a lakáspiac összes problémáját, amivel ember találkozhat.

Ez nagyon jól jön a hirdetési oldalaknak, mert levesz a vállukról egy nagy terhet, a felelősség terhét

A hirdetési oldalak csinálhatnak és mondhatnak bármit, rájuk nem fognak haragudni a vevők-eladók, bérlők és bérbeadók. Nem fogják azt mondani, hogy egyik hirdetési oldal sem megbízható. Tényleg, mitől megbízható egy hirdetési oldal? Azért, mert ott megbízhatóak a hirdetések, amikért megint nem ők a felelősek, hanem mindazok, akik feltöltik – mondanák sokan. Ez benne a trükk, mossák a hirdetési oldalak a kezeiket, miközben ők egyébként kikből is élnek meg? Elsősorban jelenleg még mindig az ingatlanközvetítőkből és az ingatlanértékesítéssel kapcsolatos minden más hirdetésből, amit az oldalaikon pénzért el tudnak adni.

A hirdetési oldalakat tartja el az a 80-90 % kókler és 10-20% jó ingatlanos is.

Meg tudna-e élni a magyar ingatlanhirdetési piac csak a jó ingatlanosokból?

Komoly kérdés és merőben elméleti, mert egy biztos, a hirdetési oldalaknak semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a hirdetők száma drasztikusan megfogyatkozzon. Azért élnek a kommunikáció minden eszközével, hogy hassanak a hirdetőkre, hogy náluk hirdessenek. Tv, rádió, nyomtatott és online média, mindenhol ottvannak, beszélnek, sikerorientáltak és szinte állandóan optimisták. Csupa öröm és boldogság egy hirdetési oldal média jelenléte. Gyertek hozzám, hirdessetek nálam, fizessetek nekem, emeltessétek ki a hirdetéseiteket, fizessetek azért, hogy a vevők és a bérlők könnyebben és gyorsabban megtalálják. Egyesek azért is pénzt kérnek, hogy a közösségi oldalaikon „véletlenül” és randomszerűen ajánlják a követőiknek. Azért is pénzt kérnek, hogy különböző extra oldalakon kiemeljék, hírlevélbe bekerüljön az adott ingatlan, blogbejegyzésbe, hírbe, mint a hét legjobb ár/érték arányú, legszebb, szépen felújított, menő lakása, stb. ingatlana.

Bármilyen formában tud ma már egy hirdetési oldal pénzt csinálni egy eladó vagy kiadó lakás hirdetéséből.Csak és kizárólag a hirdető pénztárcáján múlik, hogy mennyit szán erre.

Új építésű társasházaknál ez (sok) tízmilliós bevételt jelent, de egy egyszerű eladó használt lakásnál is jó néhány százezer forintról beszélhetünk. A hirdetési oldalnak teljesen mindegy ki kéri, ki fizeti ezt, a lényeg, hogy fizessen érte.

Ezért lehet könnyedén az, hogy furcsa, nem is olyan biztos, hogy megbízható hírket, közleményeket, interjúkat, egyszóval kommunikációt hallunk és hallhatunk ezektől a hirdetési oldalaktól.

Ki ne látott volna már meghökkentő megjegyzéseket egy-egy közösségi oldalon kiemelt lakáshirdetés fölött. Mintha a hirdetési oldal nem is ugyanazt a lakást nézné, mint a vevők vagy a bérlők. Minden szép, minden jó, minden luxus, minden csodálatos, és minden álomszerű, ha egy hirdetési oldal beszél róla. Egy hirdetési oldal szerint minden kiadó lakás gyorsan kiadható, minden eladó lakás gyorsan eladható. Ma minden jó és ma minden szép, szinte minden tökéletes és egyébként is nem szabad elfeledkezni, hogy mindneki amúgy új lakást szeretne venni.

Az újlakásmánia a hirdetési oldalaknál nem véletlen

Hiába a használt lakások piaca a legnagyobb Magyarországon, bőven 90% feletti a eladott használt lakóingatlanok aránya, óriási marketingköltségekkel dolgoznak a fejlesztők/beruházók, ha új lakásprojekteket akarnak értékesíteni. A hirdetési oldalak így minden lehetőséget megragadnak, hogy népszerűsítsék az eladó újlakásokat, az újlakáspiacról beszéljenek, természetesen leginkább csak pozitívan. Egy újlakás sosem lehet elég drága, elég elcseszett helyen ahhoz, hogy egy hirdetési oldal ne lásson benne fantáziát, ne éreztesse azt, hogy arra óriási a kereslet.

Egy hirdetési oldalnak, mint minden kereskedőnek, minden eladó

A pénz náluk is beszél. A vevők és a bérlők másodlagos és harmadlagos szereplők náluk, bár ha beszélni kell róluk, akkor őket is dicsérik, főleg a látogatottsági statisztikáikkal. Csak ott meg az a bibi, hogy a sok látógatónak több mint 90%-a nem is vevő vagy bérlő. Ezért az a lakáspiaci konszenzus, miszerint a vevők-eladók, bérlők és bérbeadók szerint a lakáspiacunk állapotáért csak és kizárólag a sok rossz ingatlanos a felelős – még a jó ingatlanosok szerint is - talán 2018-ban érdemes lenne ezt újragondolni. Ugyanis ameddig ezzel hitegeti magát az egész lakáspiac, győzködik egymást a szereplők, hogy most már végre valahára tisztuljon meg az ingatlanközvetítő szakma, mert ők a felelősek mindenért, addig a hirdetési oldalak szépen csendben vevőstől, eladóstól, bérlőstől, bérbeadóstól és még ingatlanközvetítésestől, úgy „am Block” az egész magyar médiával együtt, kb. mindenkit az orruknál fogva vezethetnek és még közben ezzel pénzt is kereshetnek, nem is keveset. Ügyes, nagyon ügyes taktika.

Kép: Instagram

Az építő kritika szellemében a vitaindító bejegyzés kommentelhető, továbbgondolható. Csak hangosan gondolkodunk, ezért a tévedés jogát fenntartjuk. A témával kapcsolatban további kérdéseikre szívesen válaszolunk. Keressenek minket, csatlakozzanak hozzánk Facebook oldalunkon.

Kérjük, figyeljenek ránk, mert mi figyelünk Önökre.

Köszönjük.

Ingatlanműhely

Tovább

Digitális forradalom a lakáspiacon

lakáshirdetés lakáshirdetési oldalak magán lakáshirdetők ingatlanközvetítő ingatlanműhely ingyenes lakáshirdetés digitalizáció digitális jövő digitális lakáspiac digitális evolúció technológiai forradalom negyedik ipari forradalom

Az ingatlanközvetítők kora lejárt? Az internet 2016-ban már nem egy virtuális világ, hanem maga a valóság. A negyedik ipari (technológiai) forradalom zajlik napjainkban. Amelyik lakáshirdetési oldal a magánhirdetőket nem tekinti VIP ügyfélnek és szembemegy az online tér digitalizált logikájával, az ma már üzleti harakiri .

lakáshirdetés lakáshirdetési oldalak magán lakáshirdetők ingatlanközvetítő ingatlanműhely ingyenes lakáshirdetés digitalizáció digitális jövő digitális lakáspiac digitális evolúció technológiai forradalom negyedik ipari forradalom

Olyankor lehetünk biztosak benne, hogy a lakáspiac tényleg lekerült a lélegeztetőgépről, amikor a lakáshirdetési portálokról egyre több szó esik. Egy aktív lakáspiacon nem csak a kielégíthetetlen kereslet látványosan feltűnő, hanem az újhullámos kínálat is. Csak ma már nem 2006 van, nem rohannak újsághirdetéseket feladni. De még az ingtlanközvetítők irodái sem kényelmes számukra. Az online tér az alapértelmezett találkozó helye a 21. századi kereslet és kínálat számára. Aki él és mozog, az interneten hirdet, keres és tájékozódik a technológia segítségével. Erről a piaci körülményről még 2014 novemberében írtunk egy hosszabb áttekintést. Ma aktuálisabb mint valaha, derült ki egy napja érkezett e-mailből. Egy hirdetési oldal (vagy hívhatjuk hirdetésközvetítőnek is) úgy akarja magára felhívni a figyelmet, hogy betámadja a legsikeresebb (legrégebbi is egyben) hazai szereplőt. Olyan Dávid és Góliát „ízű rágógumi” az e-mail, de annál sokkal tragikomikusabb. Ez a hirdetési oldal egyenlőség jelet tesz maga és az ingatlan szakma között. Bátor és meggondolatlan kijelentés, egyben arrogáns is. Egyik hirdetés(közvetítő) oldal sem mert még ilyet mondani. Sőt egyik oldal sem értelmezte ennyire félre a piaci verseny fogalmát. Az ár kérdésén lépjünk túl azzal, hogy egy hirdetés(közvetítő) oldalnak inkább hirdetőket kell szerezni és örülnie kellene, ha szolgáltatása versenyképesebb a konkurenciánál. Ilyen értelemben neki a versenyelőnyöktől hemzsegő piacvezetőt nem árcsökkentésre kellene sarkallnia. Azzal ennek a hirdetési oldalának csak rosszabb lenne (az összes többinek is), jobb semmiképpen sem. Felelőtlen és elhamarkodott volt ez a petíció 2016 januárjában – állapítottuk meg, amikor meg akartuk érteni. Egy hirdetésközvetítő úgy értelmezte a digitális kor technológiai kihívásait, hogy a magánhirdetőknek semmi keresnivalójuk nincs ebben. A kirekesztő álláspont rávilágít arra a  fontos kérdésre, hogy ha a kereslet(vevő, bérlő) és kínálat(eladó és bérbeadó)  az online térben (hirdetési oldalak) tud és akar is találkozni a technológia korában, akkor mi szükség van az ingatlanközvetítőkre? Igen, a felesleges harmadik fél  jogosan érzi veszélyben a piaci szerepét. A sok kicsi ingatlanközvetítő, a nagy franchise hálózatok mind azzal szembesülnek az új lakáspiaci boom hajnalán, hogy szerepük súlytalanná válik. A digitális evolúciónak köszönhetően a klasszikus ingatlanközvetítés egyre inkább háttérbe szorul.

lakáshirdetés lakáshirdetési oldalak magán lakáshirdetők ingatlanközvetítő ingatlanműhely ingyenes lakáshirdetés digitalizáció digitális jövő digitális lakáspiac digitális evolúció technológiai forradalom negyedik ipari forradalom

Az e-mailben (petíció) a magánhirdetőket az „ingatlan szakma” ellenségének tekinti. Ilyen nyilvánosan még senki sem ment szembe aktuális piaci trendekkel. Vissza is utalnánk arra a több mint 1 éves műhelymunkánkra, amiben a magánhirdetők újra definiált szerepét és a lakáshirdetési piacot pragmatikusan elemeztük. Az ingatlan szakma tényleg nem tud mit kezdeni a rohamosan digitalizálódó ingatlan értékesítési folyamatokkal. Még mindig csak "hirdetési" felületnek, marketing eszköznek tekinti, nem az új világnak, a digitális lakáspiacnak.  Egyértelműen kiderült az eltelt időben, hogy a magáhirdetők és a hirdetési oldaldalak szimbiózisban tudnak élni egymással. A hirdetők mellett a hirdetési oldalak a látogatókat is egyre jobban ki akarják és ki tudják szolgálni. A hirdetési oldalak a klasszikus ingatlanközvetítők és hitelközvetítők szerepére törnek számtalan más plusz szolgáltatásaikkal együtt. Jelenleg a domináns oldal nevét ki sem mondjuk, annyira ismertek, ezért csak hívjuk „Sötét Nagyúrnak”. Az otthhonterkep.hu komoly médiahadjáratba kezdett 2015 elejétől kezdve. A csapból is ők folytak reggeltől estig. A tv2-n magazin műsort is indítottak, az index.hu-val pedig egyértelműen láthatóvá is vált a hazai online médiában. Ez a petíció az otthonterkep.hu-ról nem szól, pedig ott is lehet hirdetni és a magánhirdetőknek ingyen is van. Ez az oldal is a digitális lakáspiacon dolgozik. Különböző extra kiemelő szolgáltatásokért fizethetnek ott is a magánhirdetők, mint a Sötét Nagyúrnál.  Az FHB bankkal együtt pedig pénzügyi szolgáltatásokat  kínál. A jofogas.hu is hasonlóan ingyenes a magán lalakáshirdetők számára, ami szintén komoly szerepet szán magának a digitalizálódó lakáspiacon. A sokkal felhasználó barátabb olx-et bedarálta Magyarországon – amiről olvashatták az említett műhelymunkában, hogy sokkal népszerűbb felület volt - és azóta sem tudta betölteni a tátongó űrt utána. Talán 2016-ban ez is sikerülni fog. Na őket sem piszkálja ez a hirdetés(közvetítő) oldal. Bennük nem lát konkurenciát. De miért lehet az, hogy a Sötét Nagyúr szerinte egy monopolpiac egyetlen szereplője? Egyrészt azért, mert nem tudja mit jelent az ilyen piac. A lakáspiac nem ilyen. Az egy sokszereplős versenypiac. Senki sincs rákényszerítve, hogy a Sötét Nagyúrnál hirdessen. Főleg, hogy a magánhirdetők a jofogas.hu és az otthonterkep.hu oldalain is megkülönböztetett figyelmet kapnak. Az ingatlan szakma sincs rákényszerítve, hogy a Sötét Nagyúrnál hirdessen. Petíció helyett foghatná mindenki és máshol hirdethetne, mert jelentkező az akad bőven, még ha a magyar lakáspiacon egyébként túl sok hirdetési oldalnak a hatékonysága kétséges. A szerencse az az egészben, hogy a vevők, eladók, bérlők, bérbeadók, fejlesztők, ingatlanértékesítők és hasznosítók legalább választhatnak, hogy hol is akarnak találkozni.  Az online tér is már csak ilyen, egy világ, ahol oda mennek a szereplők, ahol mások is vannak . Szinte korlátlan szabadságot ad mindenkinek, még az ifjú titánoknak is, akik piaci részesedésért küzdenek.  A magánhirdetőket ma senkinek sem érdemes bűnbaknak beállítani. Ennek ellenére, vagy éppen pont ezért, az ingatlanközvetítőknek „Magánhirdető, hideghívó” szolgáltatást kínálnak. Ezzel a sajátságos ingatlanközvetítői magatartással már foglalkoztunk év elején. A magánhirdetők rémálma a „hideghívás"  , a lélektani hadviselés. A digitalizálódó lakáspiac továbbra is kételkedve áll   az online folyamatokat tudatosan lassító üzletpolitika piacformáló szerepjátéka előtt.lakáshirdetés lakáshirdetési oldalak magán lakáshirdetők ingatlanközvetítő ingatlanműhely ingyenes lakáshirdetés digitalizáció digitális jövő digitális lakáspiac digitális evolúció technológiai forradalom negyedik ipari forradalom

Az építő kritika szellemében a vitaindító bejegyzés kommentelhető, továbbgondolható. Csak hangosan gondolkodunk, ezért a tévedés jogát fenntartjuk. A témával kapcsolatban további kérdéseikre szívesen válaszolunk. Keressenek minket, csatlakozzanak hozzánk Facebook oldalunkon.

Kérjük, figyeljenek ránk, mert mi figyelünk Önökre.

Köszönjük.

Ingatlanműhely

Tovább

Ingatlanműhely

blogavatar

Ingatlanpiac meztelenül - így kell dobozon kívül gondolkodni. Önképzőkör, ahol a hírekben az igazságot mutatják, nem a biztonságról beszélnek. A blogot az élet írja.

Legfrissebb műhelymunkák

Vélemények

Twitter