business csok lakáspiac lakáshirdetés otthonterkep.hu újlakáspiacA nyomás nagy, de ennyire? A főnök kiadja, hogy CSOK funkció kell a hirdetési oldalra, akkor lesz CSOK funkció. Nem baj, hogy ha téved. A lényeg, hogy a főnök elégedett legyen, a „médiapiaci haverok” meg linkelhetik a jónépnek. Az ingatlan.com elsőként esett bele ebbe a verembe január 7-én. Vártuk az otthonterkep.hu reakcióját, hogy hát ha ők már óvatosabbak lesznek és majd szem előtt tartják, hogy amit „szabad a nagyökörnek, nem szabad a kisökörnek”. Látva a „nagyökör szolgáltatását”, január 12-én ők is feltették a nem tévedhetetlen szűrőjüket és be is promotálták. Nagyon valószínű, hogy ők ennél sokkal többre képesek, csak az akaratos főnök és a gyorsan pergő idő miatt most ennyi jött össze. De vagy jót vagy semmit alapon azért lehet, hogy meggyőzhették volna a főnököt, hogy nem eszik olyan forrón a kását, érdemes tényleg minőségi szolgáltatással piacra lépni. Hát ha az tényleg hoz is konyhára, nem csak visz. Nem minden esetben működőképes a rossz marketing. A vásárlókat már így is kiveri a víz a lakáshirdetési káosztól.business csok lakáspiac lakáshirdetés otthonterkep.hu újlakáspiac

A hiba forrása ugyan az. Az adatbázis nem megbízható, mert a hirdetők szándékosan nem mondanak igazat. A lakáspiac már csak ilyen faramuci. A vásárlók hamar megtanulják, hogy a lakáshirdetésekben semmi sem az, aminek látszik A hirdetési oldalak viszont csak most kezdenek feleszmélni, hogy a mennyiség helyett még is csak a minőség számít. Nagyon nehéz úgy szolgáltatásokat nyújtani a kedves vásárlóknak, ha az adatbázis adatai nem valósak.

Mit tehetnek?

Ez egy komoly kérdés, ha figyelembe vesszük az időtényezőt. A hirdetőket fel lehet szólítani, hogy ne hazudozzanak már össze-vissza. De a hirdetési kultúra ilyen drasztikus és gyors megváltoztatása nem megy vezényszóra. Ez egy régi beidegződés, aminek az okai egyszerűek. Mindent egy kicsivel (vagy éppen nagyon) jobbnak kell feltűntetni, mint amilyen valójában. Az új építésű kifejezés a köznyelvben nem azt jelenti, amit a valóságban. Amit 10-15 éve építettek, az mind új építésű. Ez ilyenkor komoly dilemma, mert hirdetések tömegét kellene egyenkét ellenőrizni, hogy az most tényleg friss épülő vagy éppen csak megépített lakás vagy sem. Ugyan ez a probléma a felújított lakásokkal is. A hirdető, hogy jobban felkeltse az érdeklődést a lakására inkább újnak hirdeti meg, célzottan azok számára, akik eleve új lakást keresnek. Belülről igazából nem nagy különbség tud lenni. Sőt, sokszor egy jól felújított lakás mutatósabb és jó alternatíva lehet. Tehát van abban valami, hogy a hirdető a minőségibb lakásokat ilyen szándékkal és ennyire célirányosan helyezi el a hirdetési oldalakon. A felújított szó úgy is annyira elcsépelt, mint a luxus. Bármire ráaggatják, csak azért, mert jól hangzik. De a simán direkt rosszul beállított ingatlan állapot is azért menő még mindig, hogy jobban észrevegyék az adott lakást. A látszat mindenek felett, mondhatnánk, de a lakásmarketing már csak ilyen. A hirdetési oldalak eddig tudomást sem vettek erről. A hirdetők szabadon garázdálkodhattak. Most viszont bajban vannak, mert az adatbázisaik nem jól szűrhetőek. Ez nem egyszerű versenyhátrány, hanem egy komoly kihívás a lakáshirdetési portálok számára. Akár valami egész jó is kisülhet belőle, így várjuk újragondolt CSOK funkciókat és a minőségibb adatbázisokat.business csok lakáspiac lakáshirdetés otthonterkep.hu újlakáspiac