alkalmi vétel áralku vevő adásvéstel ingatlanmarketing értékbecslés ingatlan 2020 Magyarország Ingatlanműhely

Írja a hirdető. A képeket elnézve mégsem támad kedvünk megnézni. Úgy érezzük a hiba nem bennünk, nem a mi készülékünkben van. A hiba a hirdetésben és a hirdetőben keresendő. A reklámok és a lakáshirdetések között egyre kevesebb a különbség. Illúziót árulnak nekünk. Nem hazudnak, csak azt állítják, amire szükségünk van.

Lakásvásárlásnál fontos, hogy vevőként jó vételnek érezzük a lakást. Rossz vételt nem keresnek a vevők. Erre bármelyik eladó rájátszhat már a hirdetésben és természetesen személyesen is. Egyetlen egy szépséghibája van. Ez a lakásár.

Tipikusan 20%-kal árazzák túl a lakáshirdetéseket. Nem mindegyiket, csak a jelentős többségét. 15%-30%-os túlárazással még több lakáshirdetés található. Vevőként egy idő után úgy érezhetjük, hogy ha a hirdetések árai ennyivel csökkennének, már azonnal tudnánk lakást venni. Ennek az érzésnek szintén van egy szépséghibája. Ez gyakorlatilag mindig így van. 10-20 éve pont úgy igaz volt, mint az elmúlt 5 évben. Manapság is igaz. Bármikor lépünk vevőként a piacra, ezt fogjuk érezni a legtöbb lakáshirdetést nézegetve.

A jó vétel lehetőségét nem is az eladók teremtik meg, hanem a vevők

Vevőként el kell fogadni, hogy az eladókra hatni kell. Alkalmi vételt nem a hirdetések között fogunk találni, hanem amikor személyesen ajánlatokat teszünk. Aztán egyszer csak láss csodát, az egyik eladó elfogadja az ajánlatunkat. A hirdetésben szereplő ár csak afféle útmutató az alkalmi vételhez.

Az eladók törekednek arra, hogy az adásvétel számukra legyen inkább alkalmi eladás. A hirdetési oldalak ezt a benyomást erősítik bennük, ahol a többi eladó hirdetését nézegetik, nem konkrét vevők árajánlata alapján árazzák be a lakásukat. Ez is egy szépséghibája az online lakáshirdetésnek és egyben az érzelmi gyenge pontja is. Egy eladó sem lehet annyira biztos magában az árazást illetően, mint amennyire az a hirdetéséből kitűnik. Aki el akar adni, annak végső soron meg kell hallgatnia minden vevő ajánlatát.

Vevőként ne attól féljünk, hogy mit szól majd az eladó az árajánlatunkat meghallva. Gondoljunk arra, hogy eladóként nincs annál szörnyűbb érzés, ha semmilyen ajánlatot nem kapunk. Az eladóknak is szüksége van visszajelzésekre, elsősorban vevőktől. Vevőként gondoljunk arra, hogy egy hirdető hamarabb és többet beszél ingatlanközvetítőkkel a lakásáról, mint valódi, élő, hús-vér vevővel. Az eladónak meg az egyetlen esélye a vevő. Nincs másik út. Vagy a vevő veszi meg a lakását, vagy senki más.

Az ingatlanhirdetési oldal nem vevő az eladó lakására, az ingatlanközvetítő sem

Ezt a helyzeti előnyünket vevőként nem szabad egy pillanatra sem figyelmen kívül hagyni. Az alkalmi vételek nem értékbecslések alapján születnek, akármilyen szakmailag felkészült is az értékbecslő. A vevő saját maga értékbecslője, amiért a lakáspiacon mindig lesznek jó, jobb és persze alkalmi vételek, attól függően ki és mikor van jó helyen, ezzel mennyire tud élni.

Az alkalmi vétel nemcsak az eladón múlik. Az alkalmi vételhez kell egy olyan vevő is, aki képes ezt elérni az eladónál.

Amíg nem próbáljuk ki, sohasem tudjuk meg mire vagyunk képesek a lakáspiacon. A lakásárakat vevőként tudjuk csökkenteni, de az nem jelenik meg real time a hirdetési oldalakon. A hirdetés lekerül, amikor az eladó megegyezik a vevővel. Biztosak lehetünk benne, hogyha az a lakás adásvétel miatt törlődik a hirdetési oldalról, akkor azt általában nem a hirdetési áron értékesítették. Vannak kivételek, de azok is csak erősítik ezt a lakáspiaci szabályt. Hacsak számítógép előtt ülve vagyunk vevők, lehet tényleg lemaradunk alkalmi vételekről. A lakáspiac nem digitális, az eladók és a vevők offline egyeznek meg.

Kép: Instagram

Az építő kritika szellemében a vitaindító bejegyzés kommentelhető, továbbgondolható. Csak hangosan gondolkodunk, ezért a tévedés jogát fenntartjuk. A témával kapcsolatban további kérdéseikre szívesen válaszolunk. Keressenek minket, csatlakozzanak hozzánk Facebook oldalunkon.

Kérjük, figyeljenek ránk, mert mi figyelünk Önökre.

Köszönjük.

Ingatlanműhely